Crni petak, najveći nepriznati blagdan. Možda se ne crveni u kalendaru, ali ne možemo ga nikako promašiti. Svima je poznat taj nalet adrenalina u dolasku Njegovog veličanstva, Crnog petka. Zapravo i nije službeni praznik, ali zato djeluje toksično na osjetila, unosi malo boje u tmurnu jesen. Čekamo kraj radnog vremena da bismo stajali u redu pred trgovinama.
Crni petak se od jednog dana proširio na vikend, pa na tjedan, a negdje i cijeli mjesec. Možda uskoro cijela godina bude jedan veliki crni petak. Ne moramo sve kupiti u jednom danu. Ali uzbuđenje se samo protegne na još dana ili tjedana. Zjenice se šire, dlanovi se znoje, imamo simptome kao pred veliko natjecanje – svi znakovi Njegovog dolaska su tu.
Vjesnik Božića
“Tajming” je negdje oko mjesec dana prije Božića, najljepšeg i najtoplijeg praznika. Ako ne znate kad je točno, provjerite kad je Dan zahvalnosti. Sljedeći petak nakon tog američkog praznika je Crni petak. Neki već podešavaju satove. Sunčani dan će biti kratak, ali možemo šopingirati i po mraku!
Možda smo svjesni da nam sve te stvari ne trebaju, ali zašto se ne bi malo razveselili – posebno kad je oko nas toliko loših vijesti. Sigurno se sjećate onih scena s televizije kako ljudi čekaju u redu cijelu noć pred izlozima kako bi dobili svoju poslasticu za Crni petak. Tko zna, možda nas i to čeka ove godine.
Neka ludilo počne!
Zašto je Crni petak tako zarazan, iako – da budemo iskreni – sniženja nisu toliko dramatična kao u državi iz koje je praznik originalno došao – Sjedinjenih Država. Možete li zamisliti kako čak 174 milijuna Amerikanaca i Amerikanki nasrće na trgovine – što je više od polovice ukupne populacije ove države iz koje smo kopirali Crni petak. Evo još malo američke statistike – prosječni Amerikanac tog dana potroši 335 dolara, što uopće nije zanemariva cifra.
Prethodnik Crnog petka je parada Djeda Božićnjaka. Pod utjecajem iznimno popularnog lika sa Sjevernog pola, američke trgovine počele su prakticirati slične parade, da bi na kraju dobili ovo što imamo danas – veliki praznik kupovine. Uopće se nije teško toga dosjetiti!
Crni petak također znači i preopterećenje sistema ogromnim brojem ljudi, tako da najviše posla imaju vodoinstalateri. Bilo je inicijativa da se zove “Big Friday”, ali kao što vidite, to nije zaživjelo. Veliki petak je već zauzet, to je onaj u velikom tjednu.
Od 2001. to je dan sa službeno najvećim gužvama u godini. Prije toga, tu titulu je zauzimala subota prije Božića. Kako je krenulo, Crni petak će teško izgubiti tu titulu. Samo pazite da ne postanete ovisni o shoppingu, ili kako se stručno kaže – oniomani.
Možda će vas iznenaditi podatak da je 12% potrošača pod utjecajem alkohola taj dan. Možda doista trebate neki stimulans da biste se izborili sa svim tim gužvama!
Priprema za pametan shopping
Ipak, nemojte samo naslijepo poharati dućane. Napravite dobru pripremu, jer zašto bi kupovali nešto nepotrebno, čak i ako je po povoljnoj cijeni. Otiđite na stranice Letkomata i saznajte iz prve ruke što, gdje i kada. Uz dobro odrađenu domaću zadaću, i vaša kupovina će biti uspješnija, te nećete imati gorak okus da ste se možda zaletjeli s kupnjom. Priprema je važan dio posla!
Prepustite se Black Friday čaroliji i uživajte
Kako god, tu je, kod nas, prešao je ocean da bi bio s nama. I neće nikamo otići, štoviše, može doći i do vaših domova. Crni petak neće pobjeći, ima ga i online. Tako da ga možete doživjeti i u papučama, tipkajući s kauča.
Uživajte u najvećem shopping danu u godini! I samo da znate – taj “praznik” se smatra najboljim danom za kupiti TV! Tako da budete spremni za dugu i hladnu zimu.